Overstappen naar Google Workspace
Met de AI-assistent van Google Workspace geef je je team een voorsprong op de concurrentie. Je betaalt niet alleen voor opslag en e-mail, je investeert in een platform dat je bedrijf helpt slimmer en sneller te groeien.

1.000+ tevreden klanten
- Direct geregeld


Wees concurrentie 1 stap voor
Door van M365 af te stappen
De fijnste online werkplek
Persoonlijk door ons onderhouden
Enkele van onze meer dan 1000 klanten in beeld
Wij zijn trots op onze innovatieve klanten die het verschil maken 🚀














Overstappen naar Google?
In 1 minuut ben je op de hoogte! 🚀
Bekijk deze korte podcast van @Kees-Jan Diepstraten over hoe Presis duizenden klanten gemigreerd heeft van Microsoft naar Google Workspace.
Zo werkt jouw overstap
naar Google Workspace
Kies je huidige situatie voor een migratie op maat:

Overstappen van Microsoft 365
naar Google Workspace
Veel bedrijven die overstappen van Microsoft 365 naar Google Workspace doen dit vanwege de gebruiksvriendelijke interface, betere samenwerkingstools en lagere kosten.
Wat betekent dit voor jou?
Met Google Workspace maak je jouw bedrijf flexibel én toekomstbestendig.
Uiteindelijk gaat het erom dat je niet investeert in het systeem van gisteren, maar juist kiest voor het platform van morgen.
Je betaald niet alleen voor opslag en e-mail, je investeert vooral in een krachtig platform dat jouw bedrijf helpt slimmer en sneller te groeien. En met de integratie van Gemini AI geef je je team bovendien een duidelijke voorsprong op de concurrentie.

Overstappen? Direct geregeld
We begrijpen dat overstappen eng kan zijn. Daarom maken wij het eenvoudig voor jou.
Bij een overstap naar Google Workspace is een naadloze overgang cruciaal.
Daarom kiezen bedrijven keer op keer voor Presis. Met honderden succesvolle migraties zorgen wij ervoor dat jouw overstap vlekkeloos verloopt.

01
Inventarisatie
We analyseren je huidige IT-omgeving en brengen alle accounts, data en wensen in kaart.
02
Voorbereiding
We testen de migratie, maken een volledige back-up en plannen de overstap samen met jou.
03
Migratie
Je data wordt veilig, gecontroleerd en volgens plan overgezet naar Google Workspace.
04
Nazorg
We analyseren je huidige IT-omgeving en brengen alle accounts, data en wensen in kaart.
Ontmoet Presis,
je nieuwe Google Cloud Partner
Bij Presis veranderen we de manier waarop je werkt. Met óns als partner doorbreken we barrières: jouw team werkt efficiënter en veiliger dan ooit.
Je betaald hetzelfde maar je krijgt meer.


Presis, jouw Google cloud Premier partner
Bij Presis zetten we onze partnerstatus in om jouw werk slimmer te maken.
Bij Presis veranderen we de manier waarop je werkt. Met óns als partner doorbreken we barrières: jouw team werkt efficiënter en veiliger dan ooit.
Werken zoals jij dat wilt
- 24/7 support via de Presis Portaal
- Zelf eenvoudig je eigen producten beheren
- Laat Google Workspace voor jou werken
- Een maximaal beveiligde Google Workspace
- Slimme automatiseringen
Wij zorgen ervoor dat je alles uit google workspace haalt wat erin zit, zodat jij kan werken zoals jij dat wilt.

Wij garanderen jou de beste support van Nederland
Al meer dan vijftien jaar begeleiden we onze klanten op deskundige wijze bij een naadloze overstap naar Google Workspace.
Wij zijn geen doorsnee-bedrijf, wij werken volgens jouw schema en wanneer het jou uitkomt.
Onze klanten hebben maar één doel voor ogen: IT moet vlekkeloos werken, zonder gedoe.
De overstap van eigen servers (on premise) naar Google Workspace
Veel bedrijven houden vast aan hun eigen servers omdat het voelt als een veilige keuze.
Maar is dat ook zo?
Alles in eigen beheer, volledige controle over je data en geen afhankelijkheid van derden.
Klinkt logisch, toch? Maar de realiteit ziet er vaak heel anders uit. Voor je het weet zit je vast aan torenhoge onderhoudskosten, daarbovenop IT-hoofdpijn bij elke update én een systeem dat continu bijgewerkt moet worden om veilig te blijven.
Daarom is Google Workspace de volgende generatie.
Geen servers meer die op het verkeerde moment crashen, geen dure licenties meer en geen eindeloze updates meer. Bovendien verdwijnen ook die torenhoge onderhoudskosten uit beeld.
In plaats daarvan werkt alles naadloos samen. Je kunt overal werken, of je nu thuis, op kantoor of onderweg bent. Bovendien hoef je je nooit meer zorgen te maken over beveiliging en back-ups.
Kortom: deze tijd vraagt om andere oplossingen en Google Workspace biedt ze.

Door over te stappen naar Google Workspace
profiteer je van:
Kostenbesparing
Geen eigen servers betekend dat je geen beheerkosten hoeft te betalen
Gemak
Tools waarmee je meer werk gedaan krijgt
Veiligheid
Standaard Enterprise Security Level inbegrepen
Kunstmatige intelligentie
Met Gemini AI neem je de voorsprong
Overnames en Fusies
Presis specialiteit: Google Workspace naar Google Workspace migraties bij overnames en fusies.
Bij een overname of fusie wil je geen IT-gedoe. Wij zorgen dat de Google Workspace-omgevingen vlekkeloos in elkaar schuiven. Dat doen we zó vaak dat het voor jou moeiteloos aanvoelt.
Neem je een bedrijf over?
Wij regelen de Google Workspace migratie, jij focust op de rest.

Waarom bedrijven kiezen voor Google workspace
“Nu ik alles door Presis laat doen, heb ik geen omkijken meer naar mijn ICT. Dat scheelt ons enorm veel tijd en frustratie.”
Voor Hagemans Verzekeringen is IT geen zorg meer. Sinds Presis het volledige IT-beheer én Google Workspace ondersteunt, werkt alles vlekkeloos en kost het kantoor geen tijd of frustratie meer.
‘Ik wil gewoon dat het werkt’
Jarko Hagemans – Oprichter Hagemans verzekeringen
“

“Ons belangrijkste doel was teruggaan naar zo min mogelijk tools. Dat maakt ons werk veiliger, efficiënter en goedkoper.
We wilden af van de wirwar aan losse systemen en hebben daarom gekozen voor één centrale oplossing: Google Workspace, begeleid door Presis.
De overstap van Dropbox naar Google Drive verliep vlekkeloos, onze medewerkers hebben er niets van gemerkt. Dankzij de trainingen en de security scan benutten we nu veel meer mogelijkheden van Workspace: we delen sneller bestanden, werken veiliger samen en besparen kosten doordat we overbodige tools konden opzeggen.”
Danny de Boer, Directie Raadhuis
“

“Google Workspace heeft ons heel veel rust, professionaliteit en groei gebracht.
Google Workspace was voor ons echt een super-oplossing. Wij zijn in één keer heel soepel overgestapt. Alles stond al klaar; alle mails zijn in één keer overgezet. We hadden er helemaal geen omkijken naar. “
Wim van der Burgh, oprichter van PixelX
“

“Beveiliging heeft voor ons de allerhoogste prioriteit.”
Wij werken met de grote bedrijven in de olie-, gas- en petrochemische sector, en dan is security van levensbelang. Dat gaat zelfs zover dat wij zelden een conference call opzetten; meestal worden we door deze bedrijven uitgenodigd.”
Wij zijn blij met Presis. Het sluit goed aan, ze bieden goede service en zijn altijd bereikbaar.”
Directeur Richard Schippers – De OSL Group
“

“Wij hebben geen eigen IT-afdeling en geen eigen server, maar doen alles in de cloud.”
Met Google Workspace, geïmplementeerd door Presis, werkt de hele organisatie volledig in de cloud. Bestanden delen gaat soepel, medewerkers kunnen snel worden on- en offboarded en de IT groeit moeiteloos mee met de organisatie.
”Wij willen dus gewoon ontzorgd worden. En in Presis hebben wij een partij die ons ontzorgd, dus dat trekt ons aan.”
Directeur Martin van de Graaf – Kloek
“





Wij zijn blij met Presis. Het sluit goed aan, ze bieden goede service en zijn altijd bereikbaar."

Zorgeloos overstappen naar Google Workspace
Vul hieronder je e-mail in.
Wij nemen snel contact met je op en bespreken hoe jij morgen al slimmer kunt werken.
- Overstappen van Microsoft 365 naar Google Workspace
- Overstappen van Microsoft Exchange naar Google Workspace
- Overstappen naar een Google Workspace Partner

Bekijk de belofte van Presis 🚀
Bekijk de belofte van Presis ♥️

Veelgestelde vragen:
Wat kost de overstap naar Google Workspace?
De kosten bestaan uit 2 delen:
Eenmalige migratie kosten
Deze bestaat uit migratie, inventarisatie en begeleiding. En hangen af van de grootte van de organisatie.
En de licentie kosten:
Klik hier voor de prijzen pagina
Wat is de meerwaarde van een overstap naar Google Workspace
Een overstap moet een duidelijke meerwaarde hebben. ‘Gewoon werkend’ is de basis, maar de vraag voor de toekomst is: ‘werkt het systeem voor mij?’.
De waarde zit in drie gebieden:
Minder verborgen kosten: Je hebt geen dure servers, minder IT-beheer en de beveiliging is van wereldklasse en standaard inbegrepen. De totale eigendomskosten zijn vaak lager. Verborgen kosten zijn ook dat je niet kunt werken, omdat je computer of server onderhoud nodig heeft.
Efficiëntie: Door de naadloze samenwerking en de krachtige zoekfunctie besparen medewerkers dagelijks kostbare tijd.
Toekomstbestendigheid: Je investeert niet in het systeem van gisteren, maar in het platform van morgen. Met de AI-assistent geef je je team een voorsprong op de concurrentie. Je betaalt niet alleen voor opslag en e-mail, je investeert in een platform dat je bedrijf helpt slimmer en sneller te groeien.
Wat gebeurt er met mijn huidige e-mail en bestanden?
Niets! Alles blijft bewaard.
Je huidige e-mail en bestanden worden zorgvuldig gemigreerd naar Google Workspace. We zorgen ervoor dat alles veilig en zonder verlies van data wordt overgezet, met behoud van de structuur.
Dit gebeurt in een gecontroleerd proces, zodat je team geen hinder ondervindt van de migratie.
Werkt Google Workspace goed samen met andere software?
Ja! Google Workspace is ontworpen om goed samen te werken met andere software en tools. Of je nu Microsoft-applicaties, CRM-systemen of andere programma’s gebruikt, we zorgen ervoor dat alles goed geïntegreerd is met Google Workspace.
Google Workspace is niet alleen gemaakt voor uitstekend samenwerken met je team, maar ook met uitstekend samenwerken met andere programma’s
We gebruiken nu Teams voor chat en vergaderingen. Wat is het verschil met Google Meet?
Teams is een krachtig programma, maar het functioneert vaak als een aparte applicatie naast je mail en bestanden. De aanpak van Google is anders: alles is dieper met elkaar verweven.
Het draait om naadloze integratie. Je kunt een videogesprek (Meet) starten direct vanuit je agenda-uitnodiging, een chatgesprek, of je e-mail.
Je kunt direct in een chat bestanden (Documenten, Sheets) delen en er tegelijkertijd met meerdere mensen in werken, zonder de chat te verlaten. Het is minder ‘schakelen’ tussen verschillende programma’s en meer een vloeiende workflow.
Dit voorkomt misverstanden en versnelt de besluitvorming in het team aanzienlijk.
De korte versie: Google Meet maakt je leven eenvoudiger.